Algemene voorwaarden
Artikel 1. Garantie
- Op onze gehele collectie geven wij vijf of tien jaar garantie. De garantie geldt op de constructie van de meubels en andere essentiële onderdelen.
- Normale gebruiksverschijnselen zoals pilling, verkleuring, plooivorming en het werken van houten meubels vallen buiten deze garantie.
- Bij een geschil over de garantie zijn beide partijen geoorloofd een onafhankelijke expert in te schakelen.
- Bij show en/of outletmodellen wordt geen garantie gegeven omdat deze al in gebruik zijn genomen en/of worden uitverkocht met korting.
- Een defect bij aflevering dient binnen twee dagen per e-mail inclusief foto te worden ingediend.
- Mocht er onverhoopt iets misgaan, dan zullen wij dit herstellen. Je dient ons wel drie keer de gelegenheid te geven om eventuele gebreken te herstellen.
- Soms kan het efficiënter zijn als de fabrikant een klacht afhandelt. In dat geval kunnen wij de fabrikant inschakelen, maar wij blijven verantwoordelijk.
Artikel 2. Bestelling
- Alle wijzigingen dienen schriftelijk te gebeuren, bij voorkeur per e-mail.
- Wij behouden ons het recht voor om een bestelling of een deel hiervan niet te accepteren.
Artikel 3. Levertijd
- Veel van onze producten worden op bestelling gemaakt, waardoor de aangegeven levertijden een verwachting zijn.
- Producten kunnen eerder geleverd worden dan de verwachte levertijd. Mocht je dit niet willen, dan kun je dit aangeven.
- Na de verwachte levertijd hebben wij een extra termijn van een maand om te leveren.
- Bij een foutieve levering zorgen wij ervoor dat dit in orde wordt gemaakt, maar de levertijd start dan opnieuw.
Artikel 4. Levering
- Als een bestelling uit meerdere artikelen bestaat, kunnen wij de meubels in meerdere leveringen bezorgen. Indien je dit niet wilt, kun je dit aangeven.
- Wij brengen de meubels indien mogelijk naar binnen als extra service. Het is jouw verantwoordelijkheid dat het meubel naar binnen past.
- Als een meubel niet op een normale manier bezorgd kan worden, kunnen wij in overleg een alternatief regelen. In dat geval stellen wij ons niet aansprakelijk voor schade (aan muren, vloeren e.d., of het meubel zelf).
- Levering via een trap is mogelijk tot de 4e etage, mits er voldoende ruimte is en het meubel niet te zwaar is.
- Bijkomende kosten voor een verhuislift, glaszetter en/of takel zijn voor jouw rekening.
- Meerdere leveringen zijn mogelijk, maar hiervoor rekenen wij extra kosten.
- Show-, outlet- en/of voorraadmodellen dienen binnen twee weken te worden afgehaald. Indien dit niet gebeurt, behouden wij ons het recht om de aankoop te ontbinden.
Artikel 5. Prijs en betaling
- De artikelen worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van aankoop.
- Mocht er iets niet in orde zijn bij aflevering, lossen wij dit op. Wij vragen wel dat het bedrag wordt voldaan. Indien nodig, kunnen wij de levering (en daarmee de betaling) uitstellen tot alles in orde is.
- Wij blijven eigenaar van de meubels totdat deze volledig betaald zijn.
- Bij annulering van producten die uitgesloten zijn van herroepingsrecht, is de klant een schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 6. Herroeping
- Consumenten mogen artikelen binnen 30 dagen retourneren, mits deze niet uitgezonderd zijn van herroepingsrecht en op afstand zijn besteld.
- Bij gebruikmaking van het herroepingsrecht moet de verpakking bewaard worden en dient zorgvuldig met het product en de verpakking te worden omgegaan. Bij schade, ontbrekende verpakking of ontbrekende onderdelen kunnen wij kosten in rekening brengen.
- De kosten van retournering zijn voor de consument.
- Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Artikel 7. Website en informatie
- Niets van deze website mag door derden zonder toestemming van VD Home worden gebruikt.
- Bezoekers en/of gebruikers van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie.
- Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen.
- De getoonde afbeeldingen zijn uitsluitend ter illustratie.
- De getoonde maten zijn indicatief en kunnen tot drie procent afwijken van het uiteindelijke product.
Artikel 8. Retourtermijnen
- De consument heeft (minimaal) 14 dagen om de bestelling te annuleren en het retour aan te melden.
- Daarna (minimaal) 14 dagen om het product terug te sturen.
- Na aanmelden van het retour heb je als winkelier (maximaal) 14 dagen om het orderbedrag inclusief verzendkosten terug te storten.
Artikel 9. Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected].. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Alle rechten voorbehouden aan:
VD Home
Bonegraafsteweg 21
6669MH Dodewaard
BTW-nummer: NL004814349B56
KvK-inschrijfnummer: 90416325